Historie

Jaren geleden introduceerde Porsche ieder jaar een nieuw model. Zo was er een wijziging van een 2.0 naar een 2.2, een 2.4 of zelfs, vanaf 1974, een 2.7 liter motor. Dat resulteerde ook in een hoger brandstofverbruik. Begin jaren ’70 werd het de Duitse RDW te gortig en keurden ze het 2.4F model af vanwege het hoge verbruik. De ontwikkelaars van Porsche moesten terug naar de tekentafel in Weissach. Hoe konden ze nu verder? Ze bedachten een gouden oplossing en ontwikkelden een model met een 2.7 liter model met een Bosch injectiesysteem en een grotere cilinder. De nieuwe Porsche was geboren.

Het resultaat is een veel efficiënter en zuiniger benzineverbruik. Daarnaast heb je als bestuurder bij de lage toeren veel meer vermogen. Toch werden niet alleen bij Porsche wijzigingen bedacht en doorgevoerd, ook de wetgeving veranderde mee. Vanwege aangepaste regelgevingen in de Verenigde Staten moest Porsche hun 911 voorzien van schokabsorberende bumpers. Hoe ga je dat doen op zo’n mooie, fijne auto? De stylisten van Porsche wisten er gelukkig wel raad mee. Ze introduceerden zwarte, schokabsorberende bumpers die fraai pasten bij het totaalontwerp. De charmante, klassieke en smalle koets bleef zo behouden.

Wat deze Porsche 911 zo bijzonder maakt, is dat de zwarte 911 in 1975 in Californië werd aangeschaft in triple black. Een plek die bekend staat vanwege het aangename (warme) klimaat. En dat is bijzonder. Een zwarte auto trekt de hitte immers nog meer aan. Eind 2018 wordt de 911 op de boot naar Nederland gezet. De nieuwe eigenaar, Max Smit, wil er concoursen mee gaan rijden. Samen met zijn vakkundige team bij Eastend Classics, restaureert en reviseert hij de 911S zodat de Porsche kan deelnemen aan talloze concoursen. Max vertelt: “Tot op de dag van vandaag ben ik dol op deze auto, maar ik wil mijn tanden in een nieuw project zetten. Daarom gaat deze Porsche 911S de verkoop in.”

De werkzaamheden

Wat is er gedaan

Tijdens de demontage bleek dat de auto in goede en originele staat was. En dus konden we ons direct toeleggen op het nóg mooier maken van de auto. Een samenwerkingspartner van Eastend Classics reviseerde de motor, waarna de specialisten van Porsche de motor afstelden. Ook het onderstel en de remmen zijn uiterst vakkundig gereviseerd. We kwamen daarnaast tot de conclusie dat we de kabelboom op sommige plekken konden verbeteren. Dit is dan ook voor een deel, in overleg met Kroon Wire Harnesses, gedaan. De buitenkant pakten wij bij Eastend Classics zelf aan. Zo voorzagen we deze prachtige auto vanzelfsprekend van een nieuwe, originele 2K laklaag. Deze lak is uv-bestendig, kan tegen krassen en is bestand tegen veel agressieve vloeistoffen. We gebruikten 2K lag in plaats van een lak op waterbasis. Een prachtige auto verdient namelijk alleen het allerbeste.

Planning

In 2019 startten wij met de restauratie en deze rondden we in 2020 af. De Porsche 911S 2.7 was al mooi, maar dankzij de hulp van vakkundige specialisten hebben wij hem nóg mooier kunnen maken. De 911S Targa is getaxeerd op een waarde van €73.500,- tot € 80.000,- .

Bent u geïnteresseerd in deze prachtige auto en wilt u het taxatierapport inzien? Neem dan contact met ons op. We kunnen u nog veel meer vertellen over deze auto en dat doen we dan ook graag. We zijn ontzettend trots op zowel de auto als op het restauratietraject. U vraagt zich dan ook vast af waarom we hem willen verkopen. Gaat dat geen pijn doen? Dat wel, maar we gaan aan de slag met een fantastisch nieuw project waar we u binnenkort graag meer over vertellen.

Dit zegt de opdrachtgever